fredag 4. mars 2011

Herlig ———–

Foto:Finn Jarle Sæle














(M) som opprinnelig er fra Colombia i Sør- Amerika kom til Skien i mai 2008. Han har en lang og vond historie bak seg. Men for fire uker siden ville han ta imot Jesus og be frelsesbønn – på direkte sending i kanal fra Skien.
– Jeg er glad jeg har funnet Jesus, sa (M) til (avisen). Jeg har fred i sinnet, er glad og sover bedre. Nå vil jeg bruke musikken som lever i meg, og mulighetene jeg får når jeg opptrer, til å fortelle om Jesus.
(M)

Fot for rekorderTil nå har han satt norgesrekord i dans på 65 timer og i torader på 40 timer, noe som har gitt han kallenavn som Torader og Danse (—–)
Han skal prøve seg igjen, også denne gang med torader og telemarksbunaden som han fikk låne av Husfliden i Skien.

Som liten kom han bort fra familien sin i storbyen Medellin og havnet på barne- og fosterhjem før de fant moren hans igjen.
Han ble adoptert bort, og kom til Norge som seksåring. Musikalsk som han var, lærte han tidlig å spille trekkespill. Torader, som han har flere av, har han spilt siden barnsben av. Men (M) er musikalsk på flere måter, piano, trommer, gitar.

Han elsker alle sjangre musikk, danseband, hip hop, disco, folkemusikk, men toraderen er spesiell. På den spiller han polka, vals, masurka, reinlender. Også julemusikk.
Midt i all den musikalske gleden har 25-åringen et budskap han vil fram med.
– Jeg vil fortelle om det som har holdt meg oppe, alt det vonde jeg har opplevd som kanskje kan hjelpe andre. Han vil gjerne skrive sin biografi som han har holdt på med siden han var ungdom – og spurte (avisen) om litt hjelp forleden.

Når er Gud min styrke og Jesus min beste venn sier (M).
- Barn og unge som blir utsatt for mye smerte, er det absolutt verste som kan skje, mener (M) som har sin gudstro å lene seg til.

(M)
Han har blitt sviktet mer enn en gang – men aldri gitt opp.
– Jeg leter etter det positive, sier en blid gutt. Han tror at det gode skal seire.
Og nå når jeg hører Jesus til, har jeg fått en hjelp og en styrke som er mye sterkere enn meg, vitner han.o har fått en rekke presseklipp opp gjennom tiden. 25-åringen har utrettet mye. Men livet har ikke vært noen dans på roser.


Rasistiske trusler har også vært med i bildet. Vi er på gaten i Skien, den smilende gutten blir alvorlig når vi snakker om det. prydet hele førstesiden i (————) , samme dag som han ble frelst. De fokuserte på det det norske musikktlanetettalentet fra Colombia, i tlemarksbunad. Vi ser gutten med de varme øynene og det vinnende smilet som ble nummer to i ungdomsmesterskapet i dans i forfjor og som deltok i (tv program) i fjor, men ble syk i underveis.

Ingen kommentarer:

Vårt Land

Vårt Land
Foto:VL

Norge Idag

Norge Idag
Foto:Norge Idag

Tv visjonnorge

Tv visjonnorge
Foto:Tv visjonnorge

P4,Lyden av Norge

P4,Lyden av Norge
Foto:P4

Dagbladet (2004)


Adoptivbarn med traumer blir ikke fanget opp


http://www.dagbladet.no/dinside/2004/07/08/402590.html


Av. Dagbladet


(NTB)

Aftenpostent 2004/2005

Adoptivbarn sviktes - havner i problemerhttp://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article824440.ece

Skjuler traumene

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article824438.ece

Av.Haakon E. Eliakssen

Adoptivbarn med traumer blir ikke fanget opp

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1067860.ece


Tønsbergs Blad

Aftenposten

Aftenposten
Foto:Aftenposten

VG

VG
Foto:Vg

Dagbladet

Dagbladet
Foto: Dagbladet

Nrk

Nrk
Foto:Nrk

Tv2

Tv2
Foto:Tv2

Porsgrunns Daglad

Porsgrunns Daglad
Foto:Pd

TA

TA
Foto:TA

Varden

Varden
Foto:Varden

HA

HA
Foto:HA